Sunsky-Online.com

door redacteur Jacob 25

Schermafdruk 2015-11-01 10.02.21

Sunsky Online is een vrij onbekende Chinese Webwinkel bij het Nederlandse publiek. Dat is jammer, want Sunsky Online is al sinds 2001 actief en is één van de goedkoopste Chinese Webwinkels op dit moment. Op sommige punten is de website wat verouderd. Ten opzichte van andere Chinese Webwinkels besteed Sunsky minder aandacht aan zaken als de website, klantvriendelijkheid, levertijd en marketing. Voor alle Nederlanders die producten tegen groothandelsprijzen willen bestellen en niet te veel om service geven, is Sunsky de meest geschikte Chinese Webwinkel!

Klik hier om naar Sunsky Online te gaan!

Betalen met Paypal behoort tot de opties bij Sunsky, er worden hiervoor alleen wel extra transactiekosten in rekening gebracht. De transactiekosten bedragen 4% van het totale aankoopbedrag. Ook voor de verzending betaal je bij Sunsky-Online.com, je kan verschillende verzendmethodes kiezen om je pakketje naar Nederland te laten verzenden.  Het prijsverschil tussen deze verzendmethodes is groot. Zware pakketten en paketten met grote afmetingen kunnen alleen met de duurdere verzendmethodes verzonden worden. Voor alle normale paketten raad ik de goedkoopste verzendservice aan, ‘Surface Mail’, ‘Flat rate shipping’ of ‘China post’. Na ongeveer twee tot drie weken zullen al je bestelde goederen in de bekende gele envelop geleverd worden, als je voor de goedkoopste verzendmethode kiest.

TIP: Laat je niet verleiden tot het kopen van een ‘Tracking Number’. Als de code al werkt, kan je alleen zien wanneer het pakketje China heeft verlaten. Je zou vervolgens eventueel bij het Nederlandse postbedrijf dat de verzending verder afhandeld een Nederlands ‘Tracking Number’ kunnen opvragen, maar dat kost erg veel moeite en tijd.

Sunsky heeft een e-mailadres. Leuk, maar als je een e-mail naar dit adres stuurt krijg je vaak geen reactie. Het enige waar dit e-mailadres voor gebruikt wordt is het versturen van nieuwsbrieven. Op zeer regelmatige basis krijg je de laatste ongwenste ‘Deals’ in je inbox. Op een andere manier contact leggen met Sunsky is niet echt mogelijk. Ondanks dat je bij Sunsky met IDEAL kan betalen, is het dus verstandig dat je met PayPal betaald. Als er iets mis gaat kan je gemakkelijk een dispute aanmaken (lees hier meer over onder andere PayPal). Op de matige klantenservice na is er niets aan te merken op de producten en diensten Sunsky.

Reacties (25)

  1. hoe krijg je je geld terug via Paypal? een gozer verkocht me eens wat, heb het nooit gekregen. paypal heeft er niets tegen kunnen doen ?

    1. Na het inloggen zie je boven in beeld een knop ‘Klachtencentrum’, klik op deze knop. Als je op ‘Een probleem melden’ klikt, kan je de betaling erbij zoeken en een klacht melden. Paypal neemt de klacht dan in behandeling en de verkoper krijgt tijd om te reageren. Als de verkoper niet reageert of niet mee wil werken kan je na een aantal dagen je klacht in een geschil omzetten. Paypal zal dan waarschijnlijk na een aantal dagen het geld terugstorten.

  2. Hallo
    Ik koop al een tijdje spullen van chinese webwinkels.
    Vooral bij http://www.eforchina.com
    Maar deze blijkt een variant te zijn op sunsky
    en sunsky bied namelijk zijn producten goedkoper aan.
    Maar ik krijg alleen geen toegang tot de replica producten.

    bv. beats by dr dre, ice watch,…

    Weten jullie toevallig hoe ik op die pagina kom.
    Ps ik ben al lid geworden op deze site.

    Tanks

    1. Je kunt het beste een mail sturen naar Sunsky-Online.com. Alleen de medewerkers van Sunsky-Online.com kunnen je toestemming geven voor het zien van nagemaakte producten. Heb je nog meer vragen? Stel deze dan op ons forum!

  3. Do not recommend! I am customer of the store for two years and has had several defective products purchased and the company is not responsible! Claims that the product should be sent back for repair, but the service is not feasible, it is very expensive!

    1. If you have been customer of the company for already two years now, and you are not satisfied with the service, why do you still order products at this company?

  4. zijn die ipad/iphone kabels van deze site nog een beetje goed?

  5. Ik heb net een bestelling gedaan bij Sunsky en nu vragen ze om hoeveel procent ik wil bij Invoice Customization wat houd dat nou in ik dacht iets met de Douane

    1. Dat klopt. Op elk pakketje zit een douaneverklaring. Hier staat op wat voor producten er in het pakket zitten en hoe duur deze producten zijn. Deze douaneverklaring kun je zelf aanpassen, om geen of minder omzetbelasting en inklaringskosten te moeten betalen.

  6. Dit Artikel spreekt bijna alles tegen met wat ik meegemaakt heb.

    je kan per product wel degelijk contact leggen voor advies.

    je kan ze zelfs toevoegen aan skype om advies vragen.

  7. Ik heb op 23/08 bij sunsky 3 telefoon hoesjes besteld. Omdat ik geen paypal account heb, heb ik het bedrag bia mijn bankrekening overgemaak.

    Ik kreeg een paar dagen later een mail van ene Candy dat het bedrag nog niet op hun rekening gestort was. Ik heb ze gezegd dat ik wel betaald heb en heb een screenfoto van mijn bankafschrift gestuurd.

    Ze blijven bij hoog en bij laag beweren dat het geld nog niet gestort is.

    Ik denk dat ze dit doen omdat ik niet via paypal betaald heb en zo die 4% extra kosten mis zijn gelopen en hopen dat ik zo gek ben om het bedrag nog maals over te maken.

    Ik ben al ruim een week bezig met mailen en aan
    hun duidelijk te maken dat ik wel betaald heb en dat ze die goederen moeten opsturen.

    Het is nu al een paar dagen stil, maar ik denk dat ik binnenkort wel weer een mail kan verwachten.

    1. Internationale bank overschrijvingen kunnen best lang duren. Succes!

  8. Hoi,

    Moet je na het bestellen nog wat doen?
    Als je bijvoorbeeld verzenden kiest met TNT.
    Moet je dan ok nog iets met de invoivce doen?
    Standaard staat deze op 20 procent.
    Of word je pakketje gewoon verzonden?

  9. Ik heb begin september bij Sunsky wat besteld, voor een bedrag van bijna 20 dollar. Betaald via Paypal, geld was ook de dag erna van mijn rekening afgeschreven. Ik heb tot op het moment van typen nog geen enkel product ontvangen, terwijl ik van andere sites uit waar ik in het verleden heb besteld het product ondertussen al wel binnen had. Is dit normaal bij Sunsky of is het verstandig hen even te mailen?

  10. hallo

    ik heb net bestel bij sunsky online maar heb voor pick up verzending gekozen en er staat dat dat 0 euro is dus is de verzending gratis klopt dat??

  11. helemaal top! Heb via paypal betaald, was eerst wel bang dat ik het niet zou krijgen of dat het heel lang duurde. Ik heb het binnen 10 dagen gekregen!
    Dus zeker vaker doen, alleen de verzendkosten waren duurder dan de hoesjes haha

    1. Super! Fijn om te horen dat het zo goed bevalt!

  12. Hey een vraagje:
    Als je op sunsky-online verschillende producten besteld, komen ze dan allemaal te samen in 1 pakje?

    1. als je alles in je mandje zet en afrekent krijg je ze gewoon in een pakket.

  13. Hoi
    Ik ben al jaren klant bij sunsky-online heb zeker wel rond duizend euro aan spullen gekocht. Heb nooit iets defects gekregen, hebben nooit moeilijk gedaan. Als ik iets miste kreeg ik het gewoon netjes met de volgende zending. De communicatie van mij via mail is redelijk tot goed hoor. Betaal met paypal en heb ze met week tot anderhalf binnen. Mensen die klagen moeten rekening mee houden dat het geld eerst op hun rekening moet bij geschreven zijn he.

  14. Als je met PayPal kunt betalen bij een Chinese webwinkel zijn ze best te vertrouwen.

  15. stel ik koop een iphone 5s op sunky online is dat dan een echte en is ie dan gwn echt goed?

    1. redacteur Jacob

      Smartphones, tablets, computers en andere elektronica van merken als Apple en Samsung kun je beter niet in China kopen. De producten zijn gek genoeg niet (heel veel) goedkoper in China. Bovendien is er veel namaak in omloop.

  16. Koop echt niks bij Sunsky-online. Heb 3 maanden geleden een telefoon gekocht. Op het moment dat ik hem krijg valt hij telkens uit. Stuur hem netjes terug. Krijg ik eerst een mail dat ik 20 euro aan ze moet betalen voor invoerrechten. Vervolgens of ik 40 euro wil betalen want het moederbord is kapot en kost 80 euro maar dan delen we de kosten. en nu zeggen ze dat de telefoon ik beschadigd op de cover. Ik heb hem super netjes ingepakt en verstuurd, dus dit is onmogelijk. Koop hier dus niks het zijn oplichters!

Laat een reactie achter

Je e-mailadres zal niet worden weergegeven.

Je mag de volgende HTML tags en attributen gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>